Używane materiały - specyfikacja

Płyta wierzchnia -  świerk master grade lub cedr kanadyjski master grade  ( formowany wraz z belkowaniem na solerze ) w części rezonansowej wypukły .

 

Szyjka ( gryf) -  mahoń , klon, cedr brazylijski. Gryfy stabilizowane (usztywniane) przez     wklejanie profili z włókna węglowego bezpośrednio pod podstrunnicą.

 

Podstrunnica- heban afrykański, palisander indyjski.

 

Tył oraz boczki- ( drewna lite) -  odmiany palisandru ( indyjski, santos, madagaskar), lity heban makassar, cyprys, jawor falisty, bocote, ziricote, cocobolo.

 

Strunociąg (mostek) - palisander lub heban.

 

Podłokietnik- palisander

 

Siodełko i strunnik -lita kość  lub czyste włókno węglowe.

 

Rozeta - mozaika drewniana

 

Klucze ( mechanika) -  Schaller . Gotoh, Der Jung  lub inne...  

 

Wykończenie- naturalna politura szelakowa ( nakładana ręcznie tamponem)  lub lakier nitro. 

 

Menzura -  640 , 650, 660. 

 

Kleje -   naturalny klej kostny, klej rybi ( karuk)  oraz klej na bazie żywicy alifatycznej

 

 Progi -  2,0 mm nickel - silver  (  12 % lub 18 % )  

 

 

Politurowanie
Ręczne wykańczanie instrumentu za pomocą politury szelakowej opartej na własnej recepturze. Aplikacja za pomocą tamponu i oleju lnianego.
Kilometry ,, ósemek i kółek" wykonywanych tamponem nasączonym politurą i olejem lnianym budują przez kolejne tygodnie piękną i naturalną powłokę ,która po wysuszeniu i utwardzeniu jest ręcznie polerowana i nadaje instrumentom szlachetny wygląd i brzmienie
Kilometry ,, ósemek i kółek" wykonywanych tamponem nasączonym politurą i olejem lnianym budują przez kolejne tygodnie piękną i naturalną powłokę ,która po wysuszeniu i utwardzeniu jest ręcznie polerowana i nadaje instrumentom szlachetny wygląd i brzmienie
Solera i forma do montażu instrumentu.
Solera i forma do montażu instrumentu.
Mozaiki żyłek, rozet i innych zdobień z litego drewna i fornirów
Mozaiki żyłek, rozet i innych zdobień z litego drewna i fornirów